Annemarie en Greet,
De basis is een eigen vakantiefoto, die echter heel vrij is nageschilderd. De stenen van het muurtje zijn anders van vorm dan in het echt, en de huizen zijn ook meer een indruk, dan een exacte weergave van de werkelijkheid.
Ik begrijp het gevoel van Greet van een tweedeling. Onderin rondere vormen, daarboven veel rechter en strakker alhoewel de bergenruggen ook weer ronder van vorm zijn. De tweedeling wordt denk ik ook in de hand gewerkt door het vierkante formaat van het aquarel. Misschien had ik hier toch beter een stukje van de lucht en de bergen af kunnen halen, dan komt de aandacht ook sterker op de huizen te liggen. Heb er wel over gedacht, maar vond het eerlijk gezegd een beetje zonde van de bergen. Maar twijfel nu wel.
Het is een mooi aquarel. Mooie contrasten tussen het organische van de begroeiing en de strakke architectuurlijnen. Kleuren van de bergen komen mooi in de stenen terug. Toch heeft de aquarel voor mij een soort tweedeling: een voorgrond en een achtergrond, misschien omdat de overgang van de begroeiing en de architectuur bijna op het midden van de aquarel ligt?
Annemarie en Greet,
De basis is een eigen vakantiefoto, die echter heel vrij is nageschilderd. De stenen van het muurtje zijn anders van vorm dan in het echt, en de huizen zijn ook meer een indruk, dan een exacte weergave van de werkelijkheid.
Ik begrijp het gevoel van Greet van een tweedeling. Onderin rondere vormen, daarboven veel rechter en strakker alhoewel de bergenruggen ook weer ronder van vorm zijn. De tweedeling wordt denk ik ook in de hand gewerkt door het vierkante formaat van het aquarel. Misschien had ik hier toch beter een stukje van de lucht en de bergen af kunnen halen, dan komt de aandacht ook sterker op de huizen te liggen. Heb er wel over gedacht, maar vond het eerlijk gezegd een beetje zonde van de bergen. Maar twijfel nu wel.
Het is een mooi aquarel. Mooie contrasten tussen het organische van de begroeiing en de strakke architectuurlijnen. Kleuren van de bergen komen mooi in de stenen terug. Toch heeft de aquarel voor mij een soort tweedeling: een voorgrond en een achtergrond, misschien omdat de overgang van de begroeiing en de architectuur bijna op het midden van de aquarel ligt?
Is het van een foto of fantasie,,ik kom in vakantiesfeer als ik ernaar kijk.
Heel mooi gedaan.