Hoi Ton. In vergelijking met je eerdere aquarellen uit deze cursus, en vooral in vergelijking met je schaapjes op de hei, ontbreekt het in deze twee duinaquarellen naar mijn smaak aan wit, dus transparantie. De witte vlekjes boven de schaapjes maakte die aquarel juist zo spannend. Wel leuk dat je nu een hokje opgeschoven bent in de kleurencirkel en je uitkomt op violet-geel.
Ha Fenneke, leuk dat je zo uitgebreid je kijk op dit plaatje deelt en dank dat je zo positief reageert op mn schaapjes. Dat is lijkt mij ook wat Margot beoogd met dit platform, inzicht delen en leren van elkaar. Jouw opmerking over het ontbreken van wit als blijk van transparantie vind ik n boeiend statement. Ik zie transparantie door kleuren meer dan wel minder sterk aan te zetten. Wit zit niet in mn volledig analoge pallet. Maar t is wel n interessant standpunt als ik m zwart-wit mag stellen, hoort in n aquarel altijd wit? En nog eentje, in welke mate zijn er principes voor aquarellen waarmee je voldoet aan de criteria voor mooi, interessant etc?
Dit aquarel is weer heel anders van sfeer. Bijna abstrakt zou ik het noemen. Weer een prachtige lucht met mooie kleuring. De bloemen zijn heel summier aangegeven. Het huisje is duidelijk aanwezig maar helemaal niet uitgewerkt wat ik heel aantrekkelijk vind.
Al met al een heel sfeervol aquarel. Leuk dat je ze alle twee laat zien.
Hoi Ton. In vergelijking met je eerdere aquarellen uit deze cursus, en vooral in vergelijking met je schaapjes op de hei, ontbreekt het in deze twee duinaquarellen naar mijn smaak aan wit, dus transparantie. De witte vlekjes boven de schaapjes maakte die aquarel juist zo spannend. Wel leuk dat je nu een hokje opgeschoven bent in de kleurencirkel en je uitkomt op violet-geel.
Ha Fenneke, leuk dat je zo uitgebreid je kijk op dit plaatje deelt en dank dat je zo positief reageert op mn schaapjes. Dat is lijkt mij ook wat Margot beoogd met dit platform, inzicht delen en leren van elkaar. Jouw opmerking over het ontbreken van wit als blijk van transparantie vind ik n boeiend statement. Ik zie transparantie door kleuren meer dan wel minder sterk aan te zetten. Wit zit niet in mn volledig analoge pallet. Maar t is wel n interessant standpunt als ik m zwart-wit mag stellen, hoort in n aquarel altijd wit? En nog eentje, in welke mate zijn er principes voor aquarellen waarmee je voldoet aan de criteria voor mooi, interessant etc?
Dit aquarel is weer heel anders van sfeer. Bijna abstrakt zou ik het noemen. Weer een prachtige lucht met mooie kleuring. De bloemen zijn heel summier aangegeven. Het huisje is duidelijk aanwezig maar helemaal niet uitgewerkt wat ik heel aantrekkelijk vind.
Al met al een heel sfeervol aquarel. Leuk dat je ze alle twee laat zien.
Dank je wel!