Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Petra Bos
BijdragerHa Janneke,
Voor mij hangt het ook van de afbeelding zelf af.
En het is inderdaad ook persoonlijk.
Soms heeft een werk veel lucht nodig en dan is een ruim passepartout mooi.
En soms is iets zonder pp mooier.
Proberen, iedere keer weer.
Als ik jouw opmerkingen bij mijn of andermans werk zie, dan denk ik dat je een prima oog voor verhoudingen hebt!Succes,
PetraPetra Bos
BijdragerDank voor je uitgebreide en nauwkeurige beschrijving.
Volgende week ga ik bij iemand langs die er een heeft en kan ik even ervaren hoe het werkt.Petra Bos
BijdragerDank voor jullie advies!
Ik kan er wat mee.Petra Bos
BijdragerNog eens over nagedacht Janneke en het klopt niet voor al mijn aquarellen, wat ik schrijf.
Een serie tuinvogeltjes die ik verleden jaar schilderde heb ik juist heel precies afgebeeld en daar ben ik met veel plezier toch wel een dag per vogel aan bezig geweest. Ook nat in nat, maar binnen het kader van de schetsen die ik had gemaakt.
Het was mijn eerste kennismaking met aquarel, met tekenen sowieso. Steeds meer viel ik voor een lossere stijl en zo kwam ik bij Margo terecht.
In die losse stijl overwerk je de aquarel alleen maar door er lang aan bezig te blijven. Dat overkomt me nog steeds en dan hoor ik op de achtergrond Margot zeggen: “afblijven, afblijven, afblijven.”Groet van Petra
Petra Bos
BijdragerMeestal werk ik er kort aan, minder dan een uur. Wel frutsel ik er dan, als het werk bijna droog is nog hier en daar wat aan.
Soms zit ik tevoren al weken met iets in mijn hoofd, bijvoorbeeld een perk met bloemen in mijn tuin. Toch werkt het niet. Pas als ik het weer loslaat komt er een moment dat ik ze ineens weer zie staan en ineens begin. Dan wordt het volkomen anders dan dat plaatje in mijn hoofd. Beter meestal 😉Petra Bos
BijdragerDuidelijke info, waar ik wat mee kan, bedankt Janneke.
Petra Bos
BijdragerDank voor je reactie Janneke.
En als je die 2 varianten in kosten met elkaar vergelijkt?
Het lijkt voordeliger om zelf te snijden. Anderzijds houd je veel restanten over vermoed ik.
Los van het geld heb ik er moeite mee om ongebruikt materiaal weg te gooien, of valt dat wel mee?Petra Bos
BijdragerVanzelfsprekend gaat dit om foto’s in relatie tot de diverse cursussen.
Ik heb vooral mooie foto’s van luchten, bloemen en vogels.
Gaarne bereid deze in te sturen er rust geen enkel copyright op.Petra Bos
BijdragerIk kom net terug van een weekje Texel. Had daar geen internet. Was ook best lekker.
Copyrights had ik me niet in verdiept.
Bedacht me dat ik hier op Kijkduin uit mijn flat vandaan vaak spectaculaire foto’s van luchten maak.
De mooiste exemplaren wil ik met alle liefde delen ter inspiratie. Evenals mijn foto’s van bloemen en vogels.
Misschien geldt dit voor meer cursisten en kunnen we de site met inspiratiefoto’s van Aquarelacademie zo op een goede manier en zonder copyrightproblemen vullen…Petra Bos
BijdragerDit onderwerp is van een jaar geleden. Heeft het nog tot actie geleid. Ik merk dat ik ook ‘worstel’ met hoeveelheden en diktes van verf. Zou daar graag meer van willen zien in de instructievideo’s. Is dat mogelijk Margo?
Petra Bos
BijdragerMoleskine heeft aquarelblokjes A5, misschien ook handig voor jou Karin? Je kunt er onderweg in schetsen en als het goed uitpakt er thuis meteen een aquarelletje van maken.
Groot werken is voor mij nog wel een drempel. Ik zag Gerard Hendriks op you tube met zalig los gekledder een puur rake flamingo neerzetten. Dat wil ik ook, denk ik dan, geen flamingo, maar die losse kledderkwast zonder dat het zo’n werk wordt waarvan je omgeving zegt: ja, heel mooi hoor, ga maar gauw een nieuwe tekening maken.
Ik ben fantastisch, maar behoorlijk calvinistisch opgevoed (bijna 67), vind het zonde van al dat papier en die verf en denk meteen: waar laat ik het allemaal. Erg hè. Een flat van 70m helpt ook niet echt in dit opzicht, haha.
Petra Bos
BijdragerHelemaal mee eens Janneke. Mijn laatst geplaatste ronde werkje met boom, waarin de horizon ontbreekt, is maar 12×12 cm. Ooit zag ik in het Picassomuseum in Barcelona een vroeg werkje van hem waarin hij zijn hondje afbeeldt. Het was hooguit 15 bij 15 en ik was er dieper door ontroerd dan door al het andere werk dat daar hing. Omvang zegt niets.
-
AuteurBerichten